LIBERI: escuela primaria, Premia de Mar Barcelona

Línea pedagògica

El psicòleg, filòsof i biòleg suís Jean Piaget (1896-1980) va escriure que "aprendre és inventar".

LIBERI se situa en la línia de pedagogs com María Montessori, Célestin Freinet, Francesc Ferrer i Guàrdia, A.S.Neill o Pere Vergés: "només s'aprèn el que s'aprèn per un mateix". I també, de manera complementária, en l'impossible de dissociar socialment qualsevol comprensió de la realitat que ens envolta.

En els primers anys de vida, el nen i nena "construeixen socialment" el seu cervell. Els camins cognitius que recorren en els seus primers anys són, bàsicament, els que farà servir durant tota la seva vida adulta. El context cultural i afectiu que els envolta són determinants per a la seva identitat. Quan un nen descobreix alguna cosa per si mateix, té real impacte en el seu nivell de comprensió, creant una relació complexa i sòlida amb el coneixement. Per això el que s'aprèn és important, però ho és moltíssim més encara el com.

En la nostra petita escola, el protagonista de l'aprenentatge és el propi nen o nena, els seus interessos i les seves necessitats de desenvolupament.

Aquest procés actiu, més ric i complex, porta a coneixements més estructurats i transversals perquè aquests tenen sentit per al nen o la nena. A més, són coneixements interconnectats i no fragmentaris. Les nenes i nens no aprenen dades aïllades, sinó que adquireixen una cosmovisió (de l'una o l'altra forma estan obligats a posseir-la).

Aquesta manera d'aprendre respecta la curiositat i la creativitat naturals dels nens, que les conservaran tota la vida.
LIBERI: escuela libre, Premia de Mar Barcelona

Portes Obertes

24 Febrer 2024 a les 11h

Confirmeu assistència, si us plau, a info@escolaliberi.com